Pages

Ahad, 30 Mac 2014

Ku sahut dengan selebar SENYUMAN..


Ya Allah
 izinkan aku menulis luahan hati ini
Luahan yang aku pendamkan sendiri bukan untuk meminta simpati tetapi untuk meredakan hati atas ujian yang diberi

Telah kau titipkan aku seorang lelaki
yang mampu membuat aku tersenyum kembali
yang mampu membuat aku ketawa riang
kau izinkan dia hinggap di hati ini
kau pamerkan segala cirinya padaku
kau bukakan hatiku untuk membuka pintu hati ini yang telah lama terkunci
dan hati kecilku ini berbisik
"adakah dia yang Terbaik buatku" 
"Adakah dia tercipta untuk menjadi imamku"
Ya Allah
ku Berdoa semoga kau tunjukkanku segalanya
dan disaat dia memberikanku harapan
kau terus izinkan ku melangkah kehidupan ini bersama dia
kau suburkan rasa didalam hatiku ini
dan ku syukur diatas kurniaanmu itu
Ucapan Terima Kasih untuk mu selalu ada di dalam setiap Sujudku

Namun kini, cerita lain yang kau persembahkan buatku
Ya Allah aku tahu kau selalu Inginkan yang terbaik untuk Hambamu ini
ku Pasrah ku akur dengan Jalan Ceritamu
Kau kuatkanlah aku
Aku merayu padamu didalam setiap doaku buatmu


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim …
Berikan aku kekuatan di saat aku rebah
Berikan aku Ketenangan di saat jiwa ku patah
Berikan aku kedamaian di saat hati dan jiwaku kusut dan terbelah
Berikan aku seluhur kasih sayangMu Ya Allah…
Berikan aku semurni cintaMu
Berikan aku semua rasa kebahagiaanMu

Ya Allah..
Tiada tempatku mengadu selainMu
Tiada tempat ku bergantung harap selain kepadaMu
Aku redha dengan setiap dugaanMu
Ku sahut dengan selebar SENYUMAN

Pedih..Perit..
namun SABAR tidak pernah lenyap dalam diriku 
Ku hanya meminta sesuatu yang tidak keterlaluan
"TABAHKANLAH HATIKU" Ya Allah..
Hanya itu permintaanku

Ya Allah
Perkenankanlah doaku ini
Aku merayu kepadaMu
Semoga memberi lebih HidayahMu
untukku jadikan kekuatan dalam perjuanganku...


XOXO
Yasmien Rahmman

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...